11 Kasım 2016 Cuma

RESSAM CEREN DEMİRBAŞ İLE SÖYLEŞİ

RESSAM CEREN DEMİRBAŞ

S Ö Y L E Ş İ

Genç Kuşak Sanatçılarımızdan Ressam Ceren Demirbaş ile sanatı, bakışı ve toplumda sanat üzerine söyleşi

Biraz kendinizi anlatırmısınız

- Babamın mesleği dolayısıyla hayatım, Ankara ve yurtdışı arasında gidip gelmekle geçti. İlkokulu Senegal’de, ortaokulu Strazburg (Fransa)da okudum. Lise için tekrar Ankara, Charles de Gaulle’e döndüm. Üniversite eğitimim için Paris‘e gittim. Orada, Psikoloji eğitimim sırasında edindiğim, bilinçaltının her insana özgü kişisel bir hikayesi olduğu fikri, bende, onları renklerle resime aktarma arzusu uyandırdı. Bu fikirden yola çıkarak, «geçmişin gibisin, hayal gücün kadarsın» şeklinde ifade ettiğim bakış açımı resimlerime yansıtmaktayım.

Eserlerinizde alisilmis tarzlardan çok farkli bir tarz görüyoruz. Tarzınız ve tekniğiniz hakkında bilgi verirmisiniz.

- Tarzımın temelini oluşturan unsurlar,  kuralsız, cüretkâr oluşum ve tamamen sezgisel çalışmam. Kendimi kısıtlamayı sevmiyorum ve cesaretimi sınırlayacak  bir kalıba girmek istemiyorum. Farklı tarz ve teknikler denemeyi seviyorum.  Çalışırken bir anda yeni bir teknik ya da yeni bir tarz denerken bulabiliyorum kendimi. Ben aslında gördüğümü değil,  kafamda yarattığım görüntüyü resmediyorum.

Özellikle işlediğiniz bir konu var mı, seçtiğiniz konular değişken olabiliyor mu

-  Genel olarak bilinçaltına yönelik, psikolojik konulara yoğunlaştım. Parapsikoloji ve metafizik konular dışında, mitoloji de resimlerime konu olabiliyor. Bunun dışında, kadına şiddet temalı ve güncel toplumsal konuları da kendi bakış açımla sunduğum resimler de yapıyorum.

Son dönemlerde genç kuşak sanatçıların ön plana çıktığını görüyoruz. Sizce Genç Sanatçılara yeterli önem veriliyor mu

-  Maalesef, genç kuşak sanatçılara yeterli önem verildiğini düşünmüyorum. Bunun için çaba sarf eden kişi ve kurumlar elbette var ama yeterli olduğu kanısında değilim. Genç – Usta sanatçı diye karşılaştırmamak gerekir bence. Usta sanatçıların katacakları tecrübeli görüş, genç sanatçıların ortaya koyacakları taze bakışla bir noktada buluşacaktır. Her ikisinin de değeri « aynı » ve « ayrı » olmalıdır.

Türkiye'de ki sanat ortamını ve izleyicisini nasıl buluyorsunuz

-  Türkiye sanat alanında birçok ülkeye göre zayıf kalıyor maalesef.  Türkiye’de ne sanata ne de sanatçıya yeterince değer verilmiyor.  Müzelerimiz ve sanat etkinliklerimiz çok az ve sanat bizim ülkemizde hak ettiği değere henüz ulaşmış değil. Buna rağmen, son on yılda Türkiye’deki resim izleyicisinin, özellikle Türk ressamlara ilgisinin arttığını görmek mutluluk verici. Bunda, resim ve sanatseverlerin sanatçı ile buluşmasını kolaylaştıran galeri ve müzayede salonlarının çoğalmasının büyük payı olduğunu düşünüyorum.

İleriki dönemlerde planladığınız çalışmalarınız hakkında bilgi verebilirmisiniz.

- Şu anda Atina’da yaşıyorum. Bir süredir üzerinde çalıştığım yeni fikirler ve yeni bir tarz var. Bu eserlerimle en kısa zamanda sanatseverlerle buluşmaya hazırlanıyorum.

Eserlerinize sergiler dışında ulaşabileceğimiz bir platform varmı

İzleyiciler, eserlerimi  http://www.cerendemirbas.sitew.org adresinden takip edebilirler.

Ulusal Haber - Teşekkür ederiz


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder