17 Kasım 2016 Perşembe

RESSAM KÜBRA BULDUKLU İLE SÖYLEŞİ

RESSAM KÜBRA BULDUKLU
RESSAM KÜBRA BULDUKLU

SÖYLEŞİ 

Genç Kuşak Sanatçılarımızdan Ressam Kübra Bulduklu ile sanatı, bakışı ve toplumda sanat üzerine söyleşi

Biraz kendinizi anlatırmısınız

- Hayatın bana verdiği misyon, önüme serdikleriyle yüzleşemese de ben kendimi her türlü zorluğa hazır, dimdik, bir elimde fırçamla düz bir yolda eğrisiyle doğrusuyla yürümekteyim. Konya Selçuk Üniversitesi'nde Resim Bölümü okudum. Okulumu bitirdikten sonra 'Kübra'nın Sanat Atölyesi' adı altında her şeye sıfırdan başlayarak  kendi iş yerimi açtım. Özel resim siparişi alarak işe başladım ve atölyemde her yaş grubundaki öğrencilerime de eğitim vermeye devam ettim. Çok yenilerde ise kendi memleketim olan Adana' ya iş yerimi  taşıdım ve Kozan Koleji'nde eğitmenliğe devam etmekteyim. Hayatta ki en büyük tutkum ise resim yapmak ve bu tutkuyu küçük büyük demeden  kişilere aşılamak ve şakaklarıma ak düşene kadar resim yapabilmek.

Tarzınız ve tekniğiniz hakkında bilgi verirmisiniz.

- İnsan ve evren varoluşundaki her şey benim tuvalime yansıyor. Gözlerimi kapatıp oluşturduğum kurgularımı bazen soyut, somut objeler kullanarak, bazen yaşadığım anlatılmaz, sözle tarifi olmayan  sadece renklerin dilini kullanarak hayat bulduruyorum. Anlıyor insan ellerine fırçayı alıp tuvalinin karşısına geçtiğinde.
Resim çalışmalarımda çok fazla çeşit malzeme ve teknik kullanmayı seviyorum. Yağlıboya ise vazgeçilmezim. Hep bir pastelimsi tadı vardır yağlıboya çalışmalarımda.

Özellikle işlediğiniz bir konu var mı, seçtiğiniz konular değişken olabiliyor mu

-  Üniversite zamanlarımda bir çok farklı illerde kendi çektiğim fotoğraflardan yola çıkarak figürlü ve figürsüz sahil, tekne vb. temalı çalışmalara imza attım. Fakat sonraları çok fazla  şey denedim. İçimdeki beni ortaya çıkarmak sandığımdan daha zor oldu ve insan yaşadığı her an  farklı duyguları yaşıyor. 20 yaşında hissettiklerim ile 25 yaşında iken hissettiklerim bir değil. Bazen sevinç, bazen gözyaşı, bazen  hayal kırıklıkları, bazen de bir başkaldırı. Her konuyu bir şekilde tuvalimle bütünleştirebiliyorum. İmge olarak zaman, tekne, kuş, bazen figür, bazen de deniz beni alıp başka bir dünyayı yaşamamı sağlayan izler bırakıyor hayatımda.

Son dönemlerde genç kuşak sanatçıların ön plana çıktığını görüyoruz. Sizce Genç Sanatçılara yeterli önem veriliyor mu

-  Gerçek anlamda yetenekli ,dinamik, her yıl ismini sayamayacağım fakültelerden mezun  çok fazla  insanımız var ama ülkemizde hiç kimse onlara ressam gözüyle bakmıyor ve birçoğu da aslında resim bile yapmıyor okul hayatı bittikten sonra. Sanat bence sanat için değil toplum için yapılmalı biz şu an ki düzende de sanatı kendimiz veya yakın sanat camiası çevremiz için yapıyoruz. Bu yüzden halkımız sanata aç ve bunun farkında ve bilincinde değil. Bu bilinci oluşturmak da aslında ağırlıkta devletimizin elinde. Şahsım adına Fine Art Sanat Birliği kurucusu Sayın Funda TÜMER hanıma sonsuz teşekkür ediyorum. Bizim gibi genç kuşaklara yol gösterip her konuda yardımcı olduğu yolumuzu aydınlattığı için.

Türkiye'de ki sanat ortamını ve izleyicisini nasıl buluyorsunuz

-  Sanat 'GÜÇ' ün avuçlarında can çekişiyor bana göre. Bazen siyasi, bazen ticari. Türkiye 'de destek, ilgi, alaka, en önemlisi de eğitim eksiğimiz var. Üzülerek belirtmek istiyorum ki  ülkemizde cebinde parası olmayan sanatçı sanatını icra  edemiyor maalesef. Aşılması gereken çok fazla engel, çözülmesi gereken çok fazla problemimiz var. Fakat üzülerek söylüyorum ki bunları umursayan önem veren ne bir milletimiz ne de bir devletimiz var.

İleriki dönemlerde planladığınız çalışmalarınız hakkında bilgi verebilirmisiniz.

- Kendi çalışmalarımın da bulunduğu özellikle genç yetenekleri ön plana çıkarma amaçlı bir galeri açmak ve gerçek bir eğitim veren sanat akademisi kurmak istiyorum. Belki bir dağ başında, dere kenarında, ahşap otantik bir yer. Özellikle en ücra köşeye açmak istiyorum ki insanlarımızın özellikle arayıp bulması için. En kısa zamanda Orijinal Promosyon toplu resim siparişi üzerine bir web sitesi kurmak istiyorum tüm Türkiye'ye satışını gerçekleştirebilmek için. Eğitim bana göre gönül işi bende bu işi seviyorum. Ömrüm yettikçe kendimi sürekli geliştirip hep bir adım belki beş adım ileriye taşıyacak hamleler de bulunarak kendime, ülkeme ve aileme hayırlı faydalı bir insan olmak istiyorum.

Ulusal Haber - Teşekkür ederiz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder