28 Ekim 2016 Cuma

RESSAM ÖZLEM AKDAĞ İLE SÖYLEŞİ

RESSAM ÖZLEM AKDAĞ

SÖYLEŞİ

Genç Kuşak Sanatçılarımızdan Ressam Özlem Akdağ ile sanatı, bakışı ve toplumda sanat üzerine söyleşi

Biraz kendinizi anlatırmısınız

- Hayatta insanların tercihleri, tavırları, duruşları vardır. Ya sıradanlığı seçersiniz  ya da farklılığı. Resim benim kendimi  fark edişim ve farklılığım. Resim yapmanın beni çağıran sesini duyduğumda, bu sese kayıtsız kalamazdım ve şimdi büyük bir aşkla resim yapıyorum.

Tarzınız ve tekniğiniz hakkında bilgi verirmisiniz.

- Yaşadığımız anlar, doğadaki her obje, müzisyen, şair ya da bir ressam için ilham kaynağı olabilir. Bu anlar benim için bir hikayenin başlangıcıdır. Gözlemlerimle oluşturduğum hikayelerimi, imgeler yardımıyla somut figürler yanında bazı figürleri soyutlayarak ve en son renklerin dilini kullanarak tuvalime aktarıyorum. Resimlerimde yağlı boyayı tercih ediyorum.

Özellikle işlediğiniz bir konu var mı, seçtiğiniz konular değişken olabiliyor mu

-  Bir süredir kadın teması üzerine çalışmalar yapıyorum. Sanatın ya da sanatçının, toplumdan ve toplumsal olaylardan uzak kalamayacağını düşünüyorum. Bu bazen bir başkaldırı, bazen sevinç, bazen hüzün olarak kişinin sanatına yansıyacaktır. Benim, kadın konusunu seçme nedenimse yazık ki ülkemin kadınının hala ezilen kadın olmasıdır ve beni şu an en derin etkileyen konudur.
Tuvalimde, kadına dair her türlü duyguyu işlemeye çalışıyorum. İlerleyen zamanlarda ise belki bir kuş, belki rüzgar, belki mavi gökyüzü beni etkiler ve bu duyguların izleri tuvalime yansır. Bunu ilerleyen zaman gösterecek.

Son dönemlerde genç kuşak sanatçıların ön plana çıktığını görüyoruz. Sizce Genç Sanatçılara yeterli önem veriliyor mu

-  Yetenekli, sanata dinamizm katabilecek pek çok genç arkadaşımız var; bu çabaların devamlı üretime dönebilmesi için elbette desteğe ihtiyacı var. Galerilerin, koleksiyonerlerin, sanat izleyicisinin bu anlamda gençlere fırsat vermesi ve desteklemesi gerekir. Gereken desteğinse gençlerimize şu anda yeterince sağlanmadığını düşünüyorum.

Türkiye'de ki sanat ortamını ve izleyicisini nasıl buluyorsunuz

-  Bana göre sanatımız belli bir kesimin elinde sıkışıp kalmış durumda. Birbirini destekleyen, sanat ortamının gelişmesini sağlayacak düşünce yetersiz. Doğal olarak izleyici de yetersiz.
Yazık ki, hala gelişmeye çalışan bir sanatımız var.

İleriki dönemlerde planladığınız çalışmalarınız hakkında bilgi verebilirmisiniz.

- Her zaman öğrenmeye ve üretmeye devam edeceğim. Yeni malzeme ve teknikler konusunda araştırma ve uygulamalarımı sürekli kılarak, sanat severlere  sunma çabasında olacağım.

Ulusal Haber - Teşekkür ederiz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder