18 Ekim 2016 Salı

HEYKELTRAŞ ŞENOL BORA İLE SÖYLEŞİ (ULUSAL HABER & FUNDA TÜMER)

HEYKELTRAŞ ŞENOL BORA
Heykeltraş Şenol Bora

SÖYLEŞİ

Genç Kuşak Sanatçılarımızdan başarılı Heykeltraş Şenol Bora ile sanatı, bakışı ve toplumda sanat üzerine söyleşi

Biraz kendinizi anlatır mısınız

- Kendimden bahsetmenin tam mevsimi, kendimden bahsetmeyi sevemesem de.  En çok bu mevsimde üretmek istiyorum, en çok bu dönem yalnız kalmayı seviyorum belki de. Yürümeyi çok seviyorum, insanlar daha samimi sanki. Hayatımda tek vazgeçilmezim taşlar. Çakıl taşıyla mutlu olurum.  Her biri farklı şekilde çakıl taşları. Anlatacak çok şeyim var aslında ama burada bırakmak yeterli.

Eserlerinizde alışılmış tarzlardan çok farklı  bir tarz görüyoruz. Tarzınız ve tekniğiniz hakkında bilgi verirmisiniz.

- Ben yontu geleneğinin ham maddesi mermer olduğuna inanırım. Bundan dolayı taş çalışırım. Mermerde haliyle üslup oturtmak zor. Çünkü yıllarca her şey denendi ve biz kırıntıları kemiriyoruz doğrusu .Başta insan figürleri, sevgiyle sarılan kadın ve erkek figürleri denedim. Bu serimden çok keyif aldım. Belki bir seri daha denerim ilerde. Ardından şekil  itibariyle koç başı figürleri denedim. Türk kültüründe de yeri var. Bu seri çalışmalarım fazlası ile ses getirdi. Seri çalışmayı seviyorum.  Çünkü ürettikçe yeni fikirler birbirini kovalıyor. Yeni projelerimde biraz  taş dışına çıkarak farklı şeylerde denemek istiyorum.  Ama asla bana huzur veren taştan vazgeçemem. Yapı olarak sertte olsa o işleyişi sırasında ve eğer fikir de varsa kafanızda keyifle ilerliyor.

Özellikle işlediğiniz bir konu var mı, seçtiğiniz konular değişken olabiliyormu

-  İnsan ruh hali sabit olmadığı ve değişkenlik gösterdiği için dönem dönem benimde çalışmalarımın konuları değişir. Ancak özellikle bir konu seçerim ve o konuda seri çalışmalar yaparım. Bugün bunu yarın şunu yapayım diye bir şey söz konusu olmaz. Türkiye de yaşıyoruz ve her gün yeni bir olay, bir dram, bir mesele oluyor. Dolayısı ile insanı etkiliyor.

Son dönemlerde genç kuşak sanatçıların ön plana çıktığını görüyoruz. Sizce Genç Sanatçılara yeterli önem veriliyor mu

-  Bana göre genç, yaşlı diye bir ayırım olmaz sanatta. Bir mucit 15 yaşında da bir icat yapabilir, 50 yaşında da . Sanattaki bu algı ve ayırımın ticari olduğunu düşünüyorum. Değil sanata ve sanatçıya, biz insana değer verilsin bir konumdayız maalesef. Genç sanatçılara da gelirsek yeteri önem ve imkan verildiğini düşünmüyorum. Hep tırnaklarımız ile kazımak zorundayız.

Türkiye'de ki sanat ortamını ve izleyicisini nasıl buluyorsunuz

- Türkiye de gerçek anlamda üreten kişi az sayıda. Diğerleri de boş hayran kitlesine hitab eden kişiler. Gerçek izleyici de bununla orantılı olarak az bir kitle. Ama bizim ülkemizde herkes sanatçı, herkes imam, herkes futbol yorumcusu.  Türkiye de sadece sanat diye direnen küçük bir kitle var. Bu kitle ister üreten, ister izleyici ister ne denirse artık

-  Türkiye de Heykel Sanatı sizce ne durumda

-  Heykel üreten çok az var. Dolayısıyla yine geçmişimizle övüneceğiz. İlhan Koman'lar Şadi Çalık'lar vs ve günümüz en iyi heykeltraşı benim de hocam, yıllarca asistanlığını yaptığım ve heykel anlamında beni en çok heyecanlandıran isim Mehmet Aksoy. Onun kadar üreten ve heykel sevgisi taşıyan kimsede göremedim.
Heykel Sempozyumları oluyor. Ama tam bir fiyasko bana göre. Bir ayda kaç kilo taş kırarsın gibi bir yarış şekli var sanki. Bende mümkün olduğunca takip ediyor ve katılmaya çalışıyorum. Projeler daha üstünde düşünülür ve mekansal algı ile hazırlanırsa daha başarılı olabiliriz.

İleriki dönemlerde planladığınız çalışmalarınız hakkında bilgi verebilirmisiniz.

-  Plânlarım için taşa başlamadan bir şey söylemem ütopik biraz. Ama  siyasetin bu kadar içimize girdiği ve her gün trajik olayların yaşandığı bir dönemde konularımı biraz bu yönde seçmeyi düşünüyorum. Neler çıkar bende merak ediyorum.

Ulusal Haber - Teşekkür ederiz



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder