1 Kasım 2016 Salı

RESSAM NURGÜL BAŞ KILIÇ İLE SÖYLEŞİ

RESSAM NURGÜL BAŞ KILIÇ

SÖYLEŞİ

Genç Kuşak Sanatçılarımızdan Ressam Nurgül Baş Kılıç ile sanatı, bakışı ve toplumda sanat üzerine söyleşi

Biraz kendinizi anlatırmısınız

- Çocuk yaşlarımdan itibaren görsel olan sanat dallarına ilgim oldu. Özellikle mimari yapıların şekilleri, süslemeleri ve motifleri ilgimi çeken unsurlar oldu. Daha sonrasında bir nesne üzerinde, dokularda, lekelerde gördüğüm şekilleri resmetmeye başladım. Ardından da bu aşk beni resim okumaya sevk etti. Katıldığım sergi ve sanat projeleri motivasyonumu ve heyecanımı arttırdı. Sanat yolunda yürümeye devam ederken aynı zamanda bir resim eğitmeni olarak öğrencilerime sanatı sevdirmeye çalışıyorum

Tarzınız ve tekniğiniz hakkında bilgi verirmisiniz.

- Renklerin ön planda olduğu ve bir boşluk içerisinden çıkan kadın figürleri ve hayvan figürlerini sıklıkla çalışıyorum. Fantastik bir fon oluşturuyorum. Canlı ve bir anda parlayan renkleri seviyorum. O andaki  İç dünyamı bir şekilde dışa yansıtıyorum.

Özellikle işlediğiniz bir konu var mı, seçtiğiniz konular değişken olabiliyor mu

-  Uzun zamandır eserlerimin temasını kadın portreleri ve hayvan figürleri oluşturmakta. Bu durum birazda ruh halime bağlı. Yaptığım küçük karalamalar ve eskizlerimden ne çıkıyorsa tuvale onu yansıtıyorum.

Son dönemlerde genç kuşak sanatçıların ön plana çıktığını görüyoruz. Sizce Genç Sanatçılara yeterli önem veriliyor mu

-  Galeri sahipleri hakkında genelleme yapmak istemiyorum ama bir çoğu ticari kaygı taşıyor. İsim yapmış sanatçıların eserlerine satış garantili bakıldığı için onlara öncelik tanınıyor. Bu durum maalesef ki gençlerin önünü kapatıyor. Genç Sanatçılara ne kadar imkan tanınır ise o denli başarılı olabileceklerini ve kendilerini gösterdikçe kalıcı bir yer edinebileceklerini düşünüyorum.

Türkiye'de ki sanat ortamını ve izleyicisini nasıl buluyorsunuz

-  Sanat ortamında ayrımcılık ve guruplaşma var. Akademisyenler, isim yapmış sanatçılar bir grupta, Alaylılar farklı bir grupta. Birde akademik eğitim almış kendini tanıtmaya çalışan bir grup var. Sanatçılar arasında bir bütünlük, birbirine sahip çıkmak, birbirine destek olmak maalesef yok. Bu durum izleyicilere de yansıyor ve izleyicide ona göre bir ortamda bulunuyor. Buda sanatın doğru bir yolda ilerlemesini engelleyen bir unsur olarak karşımıza çıkıyor.

Siz sanatçı kişiliğiniz yanında aynı zamanda bir eğitmensiniz. Sanat eğitimini yeterli buluyormusunuz

-  Maalesef yeterli önem verilmiyor. Öğrencilerde, velilerde hatta eğitimcilerde sanat bilinci yok ve gereksiz görülüyor. Bu bilinç ve yaklaşım temelden değişmediği süre içerisinde bizim de işimiz çok zor.

İleriki dönemlerde planladığınız çalışmalarınız hakkında bilgi verebilirmisiniz.

- Çalışmalarımı yaparken teknik olarak farklı şeyleri denemeyi seviyorum. Gerçekleştirmek istediğim birçok planım var. Destekçimizin az olduğu bir ortamda ne kadarını gerçekleştirebilirim ve beni nereye götürür bende merak ediyorum.

Ulusal Haber - Teşekkür ederiz


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder